Monday 9 March 2015

Čvorići sa belim lukom / Garlic Knots

Danima ne mogu da ustanem iz kreveta. Ne pamtim kad sam bila ovako bolesna. Doduše danas mi je malo bolje i morala sam malo da se razmrdam, jer moja mala devojčica ima priredbu povodom 8. marta na koju moram da idem. Za početak, rešila sam prvo da napišem jedan post, a posle idemo redom i ostalo. Odbranite se od sezone gripa i ostalih virusa belim lukom. Možete početi sa ovim pecivom...


Čvorići sa belim lukom
Please scroll down for English

Potrebno:

  • 20-tak grama svežeg kvasca
  • 1 kašika šećera
  • 400ml tople vode
  • 1,5 kašičica soli
  • 50ml + 30ml maslinovog ulja
  • brašno 650-700gr
  • 30gr maslaca
  • 4 čena belog luka
  • peršun po želji.
Priprema:
Razmutiti kvasac sa šećerom i kašikom brašna u malo vode i ostaviti da zapeni.
Pomešati ostatak vode, so, 50ml ulja, narasli kvasac i sa brašnom umesiti testo. Staviti ga u nauljenu posudu, pokriti krpom i ostaviti na toplom mestu da naraste.
Naraslo testo prebaciti na pobrašnjenu površinu i razvući ga u koru. Iseći ga na trake i svaku traku vezati u čvor. Poređati čvoriće na pleh obložen papirom za pečenje i ostaviti ih da odmaraju još 15-tak minuta. Peći ih u zagrejanoj rerni na 200C da porumene. 
Istopiti maslac, dodati mu 30ml ulja, protisnut ili sitno seckan beli luk i seckan peršun. Ovaj premaz možete staviti u veću činiju, ubaciti pečene još vruće čvoriće i promešati sve zajedno. Ili svaki čvorić premažite premazom. Lično, prvi način mislim da je bolji, jer je brži i celi čvorići se lepo natope sa svih strana.

Garlic Knots

Ingredients:
  • about 20gr fresh yeast
  • 1 tbsp sugar
  • 400ml warm water
  • 1,5 tsp salt
  • 50ml + 30ml olive oil
  • about 650-700gr flour
  • 30gr butter
  • 4 cloves of garlic
  • parsley
Directions:
Dissolve the yeast in some water with sugar and one tablespoon of flour and let stand until foamy.
In a kneading bowl, mix the rest of the water, salt, 50ml of oil, yeast mixture and with a flour knead the dough. Transfer to a greased bowl, cover and let stand until doubled in volume.
Roll the dough on a floured surface into a rectangle and cut into stripes. Tie each stripe into a knot and arrange them on a pan lined with baking paper. Let rest for 15'. Bake in the preheated oven to 200C until nicely golden brown.
Melt the butter and mix it with 30ml of olive oil, pressed garlic and finely chopped parsley. Transfer this mixture into a large bowl, add the hot knots and stir to coat. Or brush each knot with this mixture. Personally, the first way is better because it's faster and each knot is entirely coat with oiled mixture.


5 comments:

  1. Radila sam davno čvoriće sa češnjakom i bili su fantastični. Nikad mi nije palo na pamet uključiti ih u borbu protiv bolesti, dobro si se sjetila. Nadam se da si sad već puno bolje :)

    ReplyDelete
  2. Kanim se, pa sve nikako, da pravim ove čvoriće. Divno ti izgledaju.
    Brzo ozdravi i oporavi se! Čuvaj se, jer neki opaki virusi vladaju, ovako dugo nije bilo. Ja sam pokupila upalu pluća u novembru, kao posledicu onoga - nije mi ništa, ne moram da ležim.

    ReplyDelete
  3. Brzo ozdravljenje želim, sigurna sam da će ova mirišljava peciva pomoći.

    ReplyDelete
  4. Zelim ti brz oporavak,a verujem da se nakon ovih hlebcica osecas mnogo, mnogo bolje! Predivno izgledaju:)

    ReplyDelete
  5. Žao mi je što te je ščapao taj grip i želim ti brz oporavak. Čovorići baš mame, divni su.

    ReplyDelete